maanantai 8. maaliskuuta 2010

Stradbroke Island

Viikonlopun vietimme jälleen Juhan, Maijun ja Pihlan kanssa. Olimme vuokranneet mökin Stradbroken saarelta, tuttavallisemmin Straddielta. Yritimme jo aikaisemmin viikolla siirtää koko reissua, koska säätiedotukset lupailivat lähinnä sadetta. Koska mökin vuokrauksen siirtäminen ei käynytkään aivan helposti, päätimme lähteä uhmaamaan huonoja ilmoja. Perjantaina lähtiessämme Juhalla oli myös kuumetta ja kuume taisi pysytella siellä 38 asteessa koko viikonlopun. Matka oli kuitenkin todella onnistunut! Sateet olivat vain lyhyitä ihanasti viilentäviä kuuroja, sunnuntaina aurinkokin pilkahteli ja Juha oli kyllä aikamoinen sissi, kun jaksoi kiertää meidän kanssa nähtävyyksiä huonosta olostaan huolimatta.

Tässä pari kuvaa viikonlopustamme....

Perjantaina lähdimme matkaan heti kun miehet pääsivät töistä. Saarelle matkattiin autolautalla.

Saarelle päästyämme oli jo pimeää, joten tyydyimme vain grillailemaan ja siemailemaan viiniä pari pullollista. Meidän mökki oli yllättävän kiva takapihoineen ja grilleineen.

Lauantaina menimme heti aamu-uinnille mökkialueelta löytyvälle "laguunille".

Puli puli.

Puli puli puli puli.

Ennen nähtävyyksien kiertelyä menimme lounaalle. Tässä matkaseuralaisemme.

Seafoodia tarjottiin joka ravintolassa, tässä Joonan annoksessa on mustekalaa.

Kävelimme Main Beachille ja matkan varrella näimme kengurun, jolla oli pussissa vauva. Tuitui! Luulin näkeväni myös kolibrin, mutta se saattoi kyllä olla joku isompi pörriäinen.

Rannalla. Ihan mielettömän näköistä! Uiminen oli kielletty, koska tuuli oli kova ja aallot hurjia.

Sitten meidät yllätti kaatosade. "Anna se järkkäri tänne mun laukkuun NYT!!"

Main Beach kauempaa katsottuna. Menimme erästä kävelyreittiä pitkin, mistä oli ihanat maisemat.

Vähän meinasi pelottaa kun Joona seisoi tuolla reunalla :/

Täysin loogisesti mäkin siis halusin itsestäni hienon kuvan kallion reunalla. Märkä kallio + läpsykät = äitille sydänkohtaus kun se näkee tämän kuvan.

En mä ihan reunalle uskaltanut kuitenkaan..

Illalla oltiin taas mökkialueella. Bongaa kuvasta koala.

Rannassa oli laituri, jonka alle delfiinit tulevat iltaisin syömään pikkukaloja.

Yksinäinen kaunis otus.

Sunnuntaina mökin luovutuksen jälkeen meninne yhdelle Straddien lukuisista uimarannoista. Oli kyllä ihanaa seisoa tuolla aaltojen seassa! Vähemmän ihanaa oli mun bikinien alaosa, joka valahti alas joka kerta kun aalto iski muhun. Pientä vilauttelua siellä pikkulasten ja surffareiden seassa siis.

Sunnuntaina kiersimme saman kävelyreitin kuin lauantainakin, näkymät olivat niin kauniit auringonpaisteessa. Selkeämmällä säällä pystyi myös bongaamaan delfiiniparvia.

Ihana viikonloppu! Näitä lisää.

1. Oooooih. Linkitin teidän blogin meidän blogiin kun täällä oli niin paljon ihania kuvia. Vaikka samat kengurut, koalat ja rannat sielläkin on näytillä :D

Kiitos matkaseurasta, kivaa oli!

2. Oioioioioi miten ihanannäköistä! mun mielestä näitä voi hyvin spämmätä silent discoonkin, tosin tääkin on blogilistalla. :D aah, olen niin kade!

3. Onpa mielettömiä maisemia! Ja houkuttelevan näkönen jopa se lämmin kaatosade.. Oliko siellä mökillä iljettäviä, eiku siis mielenkiintosia hyönteisiä..?

4. musta on älytöntä et te oikeesti _asutte_ tuolla! siistii, coool, hyvä te!

5. Moikka,
    Ihana paratiisisaari.....
    Heh...bongasin koalan....
    -Paula-

6. Upeita maisemia ja pelottavan näköisiä aaltoja. Kyllä riittäis tuossa luonnossa meikäläisille ihmettelemistä. Kaikki on niin erillaista.

7. Ehka syksylla minakin olen tuolla ja Joonan kaksossisko kans´. Madeiralta paastya alkaa vimmattu saastokuuri.Naen vaikka nalkaa. toinen aideista kirjoitti tan

8. Laura, ei me hyttysiä kummempiin ötököihin törmätty! Gekkoja ja sammakoita ja muita kaveruksia tuli vastaan enemmän :)

Voit kommentoida ilman tunnusta valitsemalla listasta "Nimi/URL-osoite" ja täyttämällä kohdan "Nimi". Kommentointi onnistuu myös nimettömänä.