perjantai 26. marraskuuta 2010

Vieras Suomesta!

Heti seuraavana päivänä Byron Bayn reissun jälkeen meille saapui Suomesta hyvä ystävä Tero pariksi viikoksi kylään. Brisbaneen herra oli tehnyt pitkän reissun: lentänyt Helsingistä Milanon, Abu Dhabin ja Singaporen kautta Australiaan.

Ensimmäisenä päivänä otettiin lunkisti, vaihdettiin kuulumisia ja tehtiin porukalla ruokaa.

Alkuviikko Terolta kului keskustaa kolutessa. Keskiviikkoaamuna lähdimme retkelle North Stradbroken saarelle, mitä varten Joona oli ottanut loppuviikon töistä vapaata.

Saarelle matkattiin vesitaksilla.

North Stradbroken päässä bongattiin laiva, jonka kyljessä luki suomeksi "Uusi elämä". :) Laiva on kuvassa etualalla, mutta teksti on valitettavasti liian pientä luettavaksi.

Stradbroken saarella meillä oli hotellihuone varattu yhdeksi yöksi.

Näkymä parvekkeelta

Hotellilta lähdimme metsästämään päivällistä.

Hotellin vieressä on kolme isoa hiekkarantaa, Home beach, Cylinder beach ja Main beach.

Päivällinen

Ruokailun jälkeen palasimme Cylinder beachille uimaan. Alunperin meidän piti surffata, mutta kello oli jo viisi, eivätkä surffausvälineliikkeet suostuneet enää vuokraamaan lautoja.

Torstaiaamuna suunnistimme takaisin surffausvälineliikkeeseen. Vuokrasimme liikkeestä päiväksi body board - ja long board -laudat, joita lähdimme heti testaamaan Cylinder beachille.

Cylinder beach

Tero poseeraa long boardin kanssa.

Herran taidonnäyte

Joonan hieman horjuva taidonnäyte

Polvi aukesi surffatessa, mutta ei se menoa haitannut.

Tuijakin kokeili body boardia ja otti välillä aurinkoa sillä aikaa kun pojat surffasivat.

Surffaus on rankkaa puuhaa, ja puolipäivään mennessä kaikilla oli jo huutava nälkä. Joona söi mustekalaa, Tuija ja Tero pizzaa.

Jälkiruuaksi ostettiin jäätelöt.

Lounaan jälkeen lähdimme luontopolulle, samalle reitille, jonka Tuija ja minä olimme kävelleet edellisen kerran viime maaliskuussa.

Alhaalla syvennyksessä näkyi merikilpikonnia, ja näimmepä kaukana merellä myös parven delfiinejä. Edellisenä päivänä olimme nähneet pusikossa myös villikengurun.

Puu ja sen "miehekkäät" juuret.

Merellä näkyi pieni paatti, josta hyppäsi sukeltajia veteen.

Sadan metrin päässä rannasta ammattisurffarit ratsastivat hieman isommilla aalloilla.

Iltapäivällä lähdimme takaisin Brisbaneen.

Laivareissun hintaan kuului bussireissu juna-asemalle. Varoituskyltin mukaan pummilla matkustamisesta voi saada jopa kuusi kuukautta vankeutta...

Perjantaina aamulla Tuija lähti punaiselle ristille töihin ja pojat suunnistivat Gold Coastille Wet 'n Wild -vesihuvipuistoon.

Kuvassa näkyy vesihuvipuiston hurjin ja hauskin vesiliukumäki, molempien herrojen ehdoton lemppari. Ylhäällä laskijat lukitaan kapseleihin ja kapseleiden lattia vetäistään jalkojen alta. Liuku alkaa hetkellisestä vapaapudotuksesta.

Illalla tehtiin reissu baseball -peliin.

Pienen pieni Perth Heat nöyryytti Brisbanen omaa Banditsia voittamalla 2-0. Poikien ilta päättyi baarikierroksella West Endissä.

Lauantaina oli vuorossa Joonan 30-vuotissyntymäpäivät asuintalomme allasalueella. Bileet aloitettiin grillaamalla, pihvimestari Tero näyttää esimerkkiä.

Toby, Joona ja Shane

Juha piti hienon onnittelupuheen, ja ojensi Joonalle syntymäpäivälahjaksi laskuvarjohyppy -lahjakortin.

Sunnuntaina käytiin South Bankissa ja alkuviikosta Tero teki reissun Gold Coastille ennen paluulentoa takaisin Suomeen. Huippuhauskaa oli, kiitos Tero! Seuraavalla kerralla nähdään sitten Tampereella. :)

1. Etkös ole vieläkään saanut kaupaksi tota laskuvarjohyppy-lahjakorttia, vaikka käskin myydä sen? Muuten hauskoja , kesäisiä kuvia. Näillä näkymin ensi viikolla jo tilaamme liput sinne. tv. Äiti Jankasta

2. Hullun hauskaa oli ja onnistunut matka! Kiitos Joona ja Tuija.

p.s Isot miehet ei sitten huuda kun hypätään varjolla ;)

T

3. Tuijalle mikroshortsit!!!!! i want to see some skin! :D t mire

4. Mirette: Mä voin vakuuttaa, että sä ET halua nähdä mua mikroshortseissa :DD Mä ajattelen nyt sun parastasi, usko pois.

Voit kommentoida ilman tunnusta valitsemalla listasta "Nimi/URL-osoite" ja täyttämällä kohdan "Nimi". Kommentointi onnistuu myös nimettömänä.