sunnuntai 27. helmikuuta 2011

Perheen vierailu

Tammikuun lopulla saimme jälleen vieraita Suomesta, kun Joonan äiti Heleena ja sisko Jenni tulivat meille kylään pariksi viikoksi! Koko kahden viikon ajan saimme nauttia lähes 30 asteen helteistä ja ihanan aurinkoisista päivistä, mikä oli varsin positiivinen yllätys viime aikaisten tulvien ja monien sateisten viikkojen jälkeen.

Vieraat saapuivat maanantaina, heti samana iltana lähdimme Jennin kanssa Ratatat -bändin keikalle.

Keskiviikkona Joonalla alkoi viikon loma. Aamulla teimme kävelyretken läheiseen Roma Street Parklands -puistoon ihailemaan kauniita kukkia ja bongailemaan puiston liskoja ja papukaijoja.

Ystävämme lisko

Ihmeellisen näköisiä hedelmiä

Keskiviikkona juhlittiin myös Australian kansallispäivää, minkä kunniaksi kävelimme South Bankiin nauttimaan illallista.

Torstaina aloitimme päivän aamupalalla Java Coast Cafessa, minkä jälkeen otimme suunnaksi Mt Coot-than näköalapaikan. Puolen tunnin bussimatkan jälkeen olimmekin jo vuoren päällä ihastelemassa Brisbanea.

Kyllä kelpasi juoda kahvit noissa maisemissa!

Perjantaina Joona, Jenni ja Heleena lähtivät Gold Coastille tutustumaan Surfers Paradiseen. Seurue kävi ensin lounaalla ja suuntasi sitten rannalle löhöilemään.

Äiti ja poika

Rantalöhöilyn jälkeen maistui kahvi ja herkut.

Kahvien jälkeen lähdettiin kotimatkalle takaisin Brisbaneen.

Väsyneet matkalaiset junassa

Lauantaina veimme Heleenan ja Jennin West Endin markkinoille.

Ostimme paikan päältä vihannekset illan grillausta varten.

Paikalla oli myös monenlaista soittajaa ja tanssijaa. Punahousuinen soittaja keräsi rahaa tulvan alle jääneen musiikkibaarin kunnostustöitä varten.

Lauantai-iltana grillattiin torilta ostetut herkut.

Heleena odotteli ruoan valmistumista porealtaassa rentoutuen.

Kävimme myös Noosassa, siitä lisää seuraavassa blogikirjoituksessa!

1. Ihania muistoja tuli mieleen. Surullista, kun tietää, ettei pääse sinne enää koskaan. On niin kaukana. Pyysin, että laitatte minusta vain kauniita(?) ja hymyileviä(1 löytyi sentään) kuvia . Toivetta oli noudatettu. Kiitos. hp

Voit kommentoida ilman tunnusta valitsemalla listasta "Nimi/URL-osoite" ja täyttämällä kohdan "Nimi". Kommentointi onnistuu myös nimettömänä.