perjantai 11. kesäkuuta 2010

Ensimmäinen päivä Tokiossa.

Saavuimme eilen Tokioon! Matka meni mukavasti, vaikka Joona onnistuikin saamaan flunssan. Tänään päätimme aloittaa rauhallisesti tutustumalla lähinnä Uenon asuinalueeseen, missä meidän hostellimme sijaitsee.

Ihan aluksi hankimme kuitenkin Pasmo-kortit, joilla pääsee matkustamaan metrolla sekä junalla ympäri Tokiota. Päätimme tehdä kierroksen Yamanote Linella, joka matkaoppaiden mukaan kiertää keskeisten asuinalueiden kautta ja on siten kätevä tapa tutustua kaupunkiin. Hyvin nopeasti huomasimme, että juna oli niin täynnä ihmisiä, että ikkunoista katselu oli käytännössä mahdotonta, eikä ne näkymätkään kovin paljoa tarjonneet.

Hyppäsimme puolessa välissä matkaa kyydistä ja kävimme tekemässä pienen kierroksen Shibuyassa.

Ja sitten takaisin Uenoon! Päivällä oli yli 25 astetta lämmintä ja aurinko porotti, joten nestettä piti tankata joka välissä. Luulin ostavani vettä, mutta sainkin Sweat-hikinestettä... :P Jotain urheilujuomaa.

Uenoon päästyämme menimme kiertelemään Ameyokon ostoskaduille, missä myydään ruokaa, matkamuistoja, vaatteita ja ihan mitä vaan.

Torihumun jälkeen maistui makea!

Mun vohvelin välistä löytyi kermavaahtoa ja mansikoita, naminaminami!

Uenossa on myös vaaaaltava puistoalue, missä on mm. temppeleitä, museoita ja eläintarha.

Rukouksia.

Joona sytytti suitsukkeen ja toivoi terveyttä ja onnellista elämää meidän perheillemme.

Uenon puistossa oli myös isoja lampia, joissa uiskenteli tämän näköisiä kavereita.

Puistossa paikalliset pelasivat baseballia, joka on tosi suosittu laji täällä päin.

Uenon kiertelyn jälkeen otimme pienet päikkärit ja illalla palasimme jälleen Shibuyaan etsimään erästä kasvisravintolaa.

Hachiko Statue, suosittu kohtauspaikka Shibuyassa.

Ihmisiä oli ihan mielettömästi!

Valitettavasti emme löytäneet etsimäämme kasvisravintolaa, joten pienen kiertelyn jälkeen päädyimme erääseen ravintolaan, mistä onneksemme löytyi englanninkielinen menu. Tilasin ainoan listalta löytyvän ruoan, jossa ei menun mukaan ollut lihaa. Mutta olisihan se pitänyt tietää: kun ruoat tuotiin pöytään, lautasellani komeili nuudeleiden ja vihannesten lisäksi possua. Loppujen lopuksi päädyimme sellaiseen ratkaisuun, että Joona napsi possut omalle lautaselleen ja minä tyydyin syömään hieman lihaisan makuiset vihannekset. Olihan tämä odotettavissa, mutta toivotaan, että seuraavalla kerralla ruokailu sujuu paremmin! Syömisen jälkeen kävimme vielä juomassa oluet brittipubissa, missä näimme ensimmäistä kertaa päivän aikana useamman länsimaalaisen samassa tilassa.

Kaiken kaikkiaan fiilikset ovat tosi hyvät! Nyt painutaan unille, koska huomenna on vuorossa Harajuku!!

1. Woah, olen kyllä niin kateellinen sulle että pääsit tokioon, haluun kanssa! Onko edullisempaa matkustaa ausseista sinne kuin suomesta?

2. Kiitos kynttilän sytyttämisestä Petrellin perheen puolesta. Mekin ajattelemme teitä ja toivotamme terveyttä ja pitkää ikää. Tän kirjoitti Heleena. Terkkuja Jenniltä

3. Kiitos suitsukkeesta.

Melkein iskee paniikkikohtaus jo kuvien ihmis- ym. vilinän katselusta. Tuo mainoskylttien tajuton määräkin ihmetyttää. Noinkohan noita kukaan enään edes näkee/lukee. Liikennemerkitkin katoaa tuohon massaan. Erityisesti huvitti tuon yhden liikennemerkin sijoituksen toteutus keskelle jalkakäytävää. On vaatinut tielaitoksen pojilta luovaa ajattelua.

btw. Onnittelut huomisen 13.6 johdosta !

4. No niin. Sekoitan uskontoja. Länsimaissa sytytetään kynttilöitä. Japanissa näköjään suitsukkeita samaan tarkoitukseen. Mikä olikaan uskonto siellä. Shintolaisuus?? Aukkoja sivistyksessäni piisaa. Tänkin kirjoitti Heleena. Jepa lähtee just´nyt Hesaan.

5. Mirette: Lennot Australiasta Tokioon oli noin 800€ menopaluu/henkilö, kun taas Suomesta lennot näyttäisi Ebookersin mukaan olevan noin 1100€. Hostellihuone kahdelle hengelle maksoi noin 600€ yhdeksältä yöltä :) Että eikun vaan matkaa varaamaan!

Heleena: Suurin osa japanilaisista on šintolaisia ja buddhalaisia :)

Ä&I: Joonallakin meinasi iskeä paniikkikohtaus tänään monikerroksisessa vaatekaupassa, hehhe. Mainoksia ja värivaloja on kyllä joka kulmassa!

Kiitos onnitteluista, vaikka hetken pohdiskelun jälkeen päädyimme siihen, että virallinen päivä on 16.kesäkuuta. Jostain syystä viime vuonna vaan juhlittiin 13.päivä. Eipä sillä kai niin väliä :)

Voit kommentoida ilman tunnusta valitsemalla listasta "Nimi/URL-osoite" ja täyttämällä kohdan "Nimi". Kommentointi onnistuu myös nimettömänä.